CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, September 20, 2009

1 syawal 1430

slm

begitu lapang aku ari ni walaupun hari ini adalah hari kemenangan. aku rasa yang segala yang aku rindu sudah dilepaskan tadi. berjemaah solat sunat aidilfitri.. berjumpe dengan insan2 yang dulu besar bersama2.. masing2 sudah berjaya, alhamdulillah.. termasuk aku (aku kan heroin dalam cerita ni, tentulah xmau kalah ;p)

tadi berpelukan dengan seorang "makcik" ;) ntah mengapa terlebih erat pula kali ini die memeluk ku sambil mencium pipi. sayang sungguh dia sama aku. khutbah aidilfitri kali ini ada juga diselitkan tentang jodoh + mencari pasangan. macam tau2 jak imam tu aku mau kawen ujung tahun ini ya. tersipu2 aku malu di sudut masjid tadi. semacam semua memandang sinis pada aku. haha.. perasaan!

bermaafan dengan ibu + ayah tahun ini, air mata ku seakan air sungai yang deras. ish.. abis make-up. terasa macam selepas ini, tiada pula sesi bermaafan begitu berlangsung. argh... ada sendu di perenggan ini. tahun ini duit raya untuk ibu ayah aku bagi lebih.. alhamdulillah rezeki lebih tahun ini. untuk adik2 dan fya tomei kena cut skitlah coz baju raye dorang aku dh sponsor sorang sebijik.

dan yang paling aku terkejut dengan satu berita yang disampaikan oleh adik ku tadi..

jiran 1 : kakak kamu nak kawen dah ek ujung tahun ni?
adik aku : haah, 12dis ni. datang ye..
jiran 1 : xdpt kot. bln sebelas nk terbang g ausie.
adik aku : owh.. ye ke.
jiran 1 : dulu aku suke ngan kakak kamu. memang ade niat nk kawen ngan die. tapi tu lah.. jodoh masing2 kan.

rupenya die simpan ati ngan aku ye. yang selalu usik aku bukan die, tapi adiknya. lawak lah. tersenyum jak aku sampai sekarang.

aku rasakan memang syawal kali ini adalah bulan silatulrahim yang betul2 aku rasakan. kelmarin aku berselisih dengan rakan sekolah rendahku yang lameeee betul x berjumpe. tadi jalan beriringan ke masjid dengan seorang "kawan". malam nanti insyallah aku + shida akan ke rumah seorang sahabat yang sudah lama kami x hubungi. ;) senyum sikit..

nota kaki : mr. b sempat datang ke rumah pagi tadi selepas sembahyang raye untuk menghantar kad raye kawen. malunye ai nk g beraye ke rumah sedare-mare sambil menghulur kad kawen ai sendiri. siwiyes.. malu ah!

4 comments :

  1. nad nazira
    iya.. tp sy lgsg xtau. huhu.. rupe2 nye.

    ReplyDelete
  2. selamat hari raya.. maaf zahir batin..:)

    ReplyDelete
  3. cikin
    selamat ari raye + maaf zahir dan batin juge.

    ReplyDelete

time kaseh lh sebab mengomen..tp jgn la mengondem yek!