CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, December 23, 2009

tiny2 ting di kenduri kawen

slm
masih giat mengumpul bahan laporan untuk di ceritakan satu persatu bagi ketiga-tiga majlis plus aktiviti tika ber-hanimun. untuk tak mau membiarkan blog ini ditinggal2kan sepi lagi. ni aku kasik crita menda2 yang kecik dulu na..

bunga pahar yang xdak telur rebush. tapi bagus tetamu2 ni. time kitorang bersanding je baru dorang mintak. time aku dok mekap2 dlm bilik.. time kami dok makan beradap, takde pun dorang berani nak mintak izin mau amik =)

hiasan di dalam bilik penganten. bilik dicat berwarna puteh + kelabu, hasil usaha penganten sendiri + adik yang kecik + abang iparku. ambil masa tiga hari wo walaupun biliknya kecik ja. biaselah.. keja xde mandur.. bleh la ngecat setengah jam, rehat setengah hari..huhu.. terlupa mau men-snap gambar satu bilik. harap photog pro.. ada mengambil nya.

kalendar tahun 2010 a.k.a kad bisnes ayah + adik ku.. buat semua tetamu yang hadir selain dibekalkan muffin buat dewasa, gula2 buat kanak2.

ada yang menganggap coklat yang dibekalkan dalam goodies bag adalah sabun! konfem sangatlah ada yang bermandi coklat plak nanti.

kasut nikah yang dibeli seminggu sebelum hari nikah. nyaris terlupa.. jika tak mau berselipar jepun je aku ke masjid =p jangan risau.. x mahal mane pun hasil dari y.e.s tu je.

bunting yang di-sponsor oleh adik buat kedua-dua belah majlis. diletakkan di hadapan rumah berdekatan dengan buku tetamu.

hantaran buat mr.b.. siwiyes, aku btul2 puas ati ngan hasil keja kak andam. sangat2 bersyukur sebab aku ambil jalan mudah dengan menempah dengan dia. kalau lah aku yang bikin sendiri.. tema warne sure tambah sikit ngan warne kuning2 coklat hasil dari kejadian banjir lumpur tu =(

nota kaki : kak andam turut bermurah hati kerna telah men-sponser 2 item (buah2an + cookies) akibat penganten terlupe membeli, tekanan ya amat kesan dari peristiwa banjir.

kak andam juga telah membuatkan bunga tangan fresh flower - daisy kot?!? kerna bunga ros merah agak sukar didapati pada minggu kenduri kawenku. xpe.. ape yang penting.. warna tetap mengikut tema. itu sudah cukup buat aku puas ati!

cupcakes yang aku idamkan.. berjaya di ambil oleh sepupu ku dari tauke cc dan letakkan di atas meja penganten dengan sukses nya oleh bakal adik ipar ku =) angah tau u bace blog nih kan? tenkiu so much kerna berhempas pulas semasa kenduri ni.

nota kaki : rupa2nya tauke cc ni ade kait mengait ngan famili aku jugak. dapat tau lepas hutang dilangsaikan. kalau tak, sure dapat discount kan? huhu! =p

idea aku berpayungkan bunga manggar telah dicuri oleh mr.b! tapi hakikatnya, bunga manggar tika majlis bertandang hasil keja tangan mr.b + adik2 nya lebih tampak hensem bergaye jika nak dibandingkan bunga manggar yang aku buat. dorang nye lebih meriah sebab dibawa berarak sekali semasa ketibaan penganten. bukan macam kami.. nak senang citer kami ikatkan je kat tiang khemah.
tapi ramai yang memuji wo.. hasil tangan aku tu. (^o^)

lenguh plak bahu ni dok ngadap laptop lame2.. kasik publish dulu yang ni. ada tambahan nanti aku edit smula ya!

6 comments :

  1. daisy kaler merah... xterpikir plak kn. asyik2 kalo merah je rose.. ini satu idea yg bagus.. tq Puan Fida. heheee

    ReplyDelete
  2. wahh, bestnye kawen! hehe. cantiknye hasil makeup kamu itu, walaupun hanya menampakkan mata! :D sile review lagi ye ;)

    ReplyDelete
  3. canteknya.. suka tema merah.. tp pic kecik sgt la... x puas ngk pic awk.. hehehe

    ReplyDelete
  4. ciNDerella stRikEr
    hehe.. bukan idea sy. idea kak akma. die mmg ade magic! =)

    [ Hanie ]
    hehe.. mcm xpenah kawen plak pn hanie nih =p
    ok.. akan diciterkan lagi

    Ibu Iman
    sy pn suke merah =)
    pic bleh dibesarkan lagi tu. insyallah nant sy citerkan lagi ek.
    mekaseh sbb sudi singgah.
    sy link Ibu Iman ye.

    ReplyDelete
  5. Puan, wahh sonoknye panggil puan~ hahaha... Tahniah! boleh tak tolong ajar buat bunge manggar tu! cantik n kreatip la idea awak~

    ReplyDelete
  6. YuNyLoveSYou
    puan? erk.. masih belom biase =p
    alamak.. xde lh step2 buat bunga manggar tu.
    =(
    ade gambar dh siap je.

    ReplyDelete

time kaseh lh sebab mengomen..tp jgn la mengondem yek!