CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, January 19, 2012

rezeki yang tak putus

as.salam

segar pemandangan bila blog ini menggunakan latar belakang putih. okey dok? rase macam nak bukak blog hari2. tatap blog ni selalu walopun takde ape nak updated. sebab macam teruja bukak blog sendiri yang dah berubah wajah.

eh, puji diri.

nak bercerita tentang rezeki yang kami terima. rasenye sejak hannah menginjak umur tujuh bulan, kami suami isteri dah tak membeli banyak baju untuk hannah.

serius!

terkejut eh? 

rezeki bertambah bila mana ada rakan sekerja enchek su-a-mey yang berpindah negeri. untuk menjimatkan ruang lori, dia sekeluarga dah menyedekahkan kami baju-baju baby, stroller x 2, walker, baby carseat dan bath tub.

hari pemberian, penuhlah sang kancil enchek su-a-mey berisikan barang-barang ni semua.

baju-bajunya subhannallah. comel-comel belaka. nak-nak pulak anak diorang tu semua perempuan. dah pastilah baju yang banyak adalah design untuk ge-girl kan. berbundut-bundut dorang bagi.

macam baju-baju yang untuk newborn aku panjangkan sedekah bagi pada rakan sekerja yang sedang menunggu hari untuk bersalin. sebabnya, baju baby hannah dulu pun dah banyak. dah tak muat lemari dah. tu pun dah siap asing dan simpan cantik dalam beg plastik.

untuk stroller.. kami dah bagi pada kakak senior tempat kerja aku. dia nak panjangkan sedekah juga untuk adiknya di kampung yang kurang kemampuan. besar pahala.. alhamdulillah (-o-)

cumanya untuk bath tub, walker, baby carseat tu je lah masih tersadai di rumah sebab takde calon yang sesuai.

kalau nak tau, baju-baju yang sebelum ni pun hannah banyak pakai baju pemberian kakak aku. anaknya cukup tiga. seorang perempuan, yang kedua dan ketiga lelaki. baju si kakak ni lah telah diwarisi kepada hannah.


rambut kerinting pojaan ramai ni dah takde. tok ngan pah bawak afya ke saloon. trim masa ibu sedang operation bersalinkan adik bongsu, aufa. 

 

kak long besar yang semakin hari semakin bijak.


saje letak gambar dia banyak-banyak kat sini. afya selalu bukak tab ibu kan? pasni bleh selalu singgah blog mummy. tapi.. kena janji.. jangan kasik tau pada pak ngah yang mummy ada blog.

semoga rezeki orang yang sedekah kepada kami sekeluarga ni semakin murah dan bertambah-tambah..amin..

pastu kan.. kan.. pastu kan..

time mengasingkan baju yang hannah boleh pakai dengan baju-baju newborn. aku dah 'ter'ambil barut baby. sebabnya masa hannah baby, barut aku pakai yang kakak aku punya. ada je barut yang mak enchek su-a-mey buatkan tapi sedikit pendek.

persoalannya di sini.. kenapa aku sibok-sibok asingkan barut tu dan simpan eh?

4 comments :

  1. jeng..jeng..jeng..
    simpan ada makna tu sis ;)

    ReplyDelete
  2. Wah.preggy lg nampak!hehe.diah pon pakai 3 pushwalker pinjam kwn n cuzzin.baju2 alhamdulillah masa lahir dpt byk org bg sampai ada yg xsmpt nk dipakaikan.toys pon amek kt kakak diah je sbb dia msh kecik kan.hehe.jimat!so teringin nak ada baby soon or mmg dh ada dlm perut?jwb..

    ReplyDelete
  3. Iera Daniera
    jeng..jeng..jeng
    simpan takde makne lagi =)

    ReplyDelete
  4. dialicious
    eh, tak pregnant lagi. biar hannah dah bijak.. baru pikir untuk yang ke-2 =)
    kan.. jimat banyak lah bila banyak menda dapat pinjam or sedekah dari orang.

    ReplyDelete

time kaseh lh sebab mengomen..tp jgn la mengondem yek!