CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, August 28, 2009

keja kawen #21 - kenderaan pengantin ke majlis bertandang

slm

aku sudah terpikir apakah kenderaanku untuk ke majlis bertandang nanti. jarak rumahku ke rumah mr. b tidaklah jauh. dalam 30 minit jak.

hati sebenarnya sangat terpaut dengan model kereta roll-royce buatan tahun 1929 ini yang pada aku sangatlah gojes.. yes.. kereta antik! nak2 jika yang didatang khas dengan hon yang berbunyi seperti treler panjang tayar 16 itu (adakah?) sepanjang jalan dari rumahku mau jak aku hon2 tandanya raja+ratu sehari mau berangkat. hiks!

aku pernah terlihat kereta jenis ini di sekitar pekan kuala kangsar. owner.. orang melayu. macam mau jak bertanya berapakah sewa nya untuk majlis besar ku nanti. tapi.. semacam segan pulak. ;p aku ni pemal
u orangnya. lebih kurang begitu lah.. smart kan? wah.. besarnya angan2.

di
sekitar key ell aku dapat tau, ada bridal boutique yang menyediakan sewaan kereta jenis begini. tapi tu kan di key ell. aku setakat key key (read : kuala kangsar) kereta antik ba tu.. nda maunya mereka sudi menghantar ke mari. aku pulak.. nda sudi melihat amaun yang dikenakan nanti. haih! baiklah.. rasanya owner kereta tersebut xkan senang hati untuk menyewakan kenderaan antik nya kepada kami..kan.

beralih kepada yang ini pula. kepingin juga yang begini. kereta katak orang bilang volkswagen buatan mana dan tahun bila? (maaf, tidak ku tahu). ramai yang punya kereta begini di sekitar kuala kangsar. ada yang masih cantik lagi aku lihat. berkilat jak. sayangnya owner kereta tersebut. dan yang penting ianya masih pantas di jalan raya.. nda padan dengan gelaran - kereta dolu2 - yang dipegang. sungguh comel jika dihias dengan net2 dan couple bear di depannya. kalau dapat sudah tentu pengantin yang drive.. kami berdua jak dalam kereta.. romantika de-amoure!

sepadan lah dengan kami untuk majlis bertandang yang mengenakan busana songket. sungguh asyik! raja siap bertanjak segala.. ratu pula bercucuk sanggul merak.. ish2.. ngam suda tu. tapi.. semacam xkan terlaksana jak angan2 aku yang satu ini.

okeh.. rasanya.. cukuplah aku berangan. sebetulnya.. kami cuma akan menaiki ini jak.. taraaa..

kelisa..buatan malaysia tahun 2002. huhu.. keretaku yang banyak berjasa sepanjang percintaan kami. haha..getek! sengajak kasik panjang cerita.. isi utama hanya pada penghabisan entri. jangan marah ya teman2.. hari jumaat + berpuasa lagi.. tingkatkan kesabaran kamu itu!

4 comments :

  1. ape salahnye nk gune idea yg 1st & 2nd tu..
    jarang2 org gune,
    silap hb majlis kamo ley msuk buletin utama tv3 tao !
    :p

    ReplyDelete
  2. hehe..it's OK..as long as tak jalan kaki...nanti mekap cairrrrrrrrrrrrr..hehe

    ReplyDelete
  3. hehe..igt tol nak nek kete antik tu..nek kete sendri kn lebeih bermkna

    ReplyDelete
  4. nanonano
    hehe..tidaklah. angan2 x sampai je tu.

    nad nazira
    ha.. tu yg plg penting!

    luv like this....
    btul2..huhu..

    ReplyDelete

time kaseh lh sebab mengomen..tp jgn la mengondem yek!