CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, August 17, 2009

keja kawen #19 - busana majlis bertandang

slm

well.. hari minggu yang satu ini berlalu lagi. keja kawenku..? ada satu point yang telah di-strikethrough. baju songket gold + brown yang menjadi kegilaan untuk dipakai ketika majlis bertandang.. sudah berjaya ditempah oleh mr.b dan bakal mil kelmarin. sedikit pun tidak merancang apa2 dengan aku.. alih2 kak andam di butik tempahan aku send text.

kalian mau bikin suprise ya sama aku? busana yang mulanya dalam perancangan mereka dulu nyata tidak boleh melawan keindahan busana songket yang aku suggest kan. sungguh la mata bakal mil ku itu sudah dikaburi. wah.. sama pula citarasa kami.. ya? ada peluang menjadi menantu kesayangan nih.. amin!

nah.. sekarang mari aku ceritakan tentang masalah yang bakal dihadapi pula. oleh kerna perancangan asal untuk baju bertandang bakal mil ingin menempah di tempat lain yang cuma menyediakan sewaan baju tanpa solekan.. maka aku sudah aturkan mak andam yang lain untuk majlis bertandang ku nanti dengan bayaran rm180 (deposit = rm50 suda dibayar)

tetapi, bila baju untuk bertandang sudah disewa di butik yang sama untuk majlis nikah + bersanding, maka eksesori untuk majlis bertandang akan diberi setakat yang 'biasa2' sjak. kak andam risau jika jenis yang 'vouge2' diberi ianya akan rosak pula nanti bila diguna oleh mak andam yang lain.

berbelah bagi sebenarnya aku ini sama ada untuk menukarkan tarikh mak andam yang sepatutnya make-up kan aku untuk majlis bertandang ditukarkan kepada majlis nikah. free kah dia waktu itu. bila dicall tadi petang, bilang suaminya.. dia pulang ke siam (mak andam aku yang satu ini diimport tau.. huhu) haih.. gimana lh aku mau buat keputusan kalau begini..

mr.b sanggup untuk menaja make-up (katanyalah!) untuk majlis bertandang di butik pilihan tersebut. tambahan yang diperlukan - rm250. maknanya.. depo yang telah dibayar pada mak andam sebelum ini akan terbakar (read : burn) sayangnyeh.. wlaupun cuma rm50. aku berkira ok!

nota kaki 1 : mud aku aceli lega lah juak.. kerna busana untuk majlis bertandang sudah selesai diuruskan.. tapi untuk tersenyum belum boleh lagi ku rasa. busana untuk persandingan masih belum dilihat + dipilih. pulang beraya baru lh dapat dilaksanakan..
wat tudu.. faktor geografi ;(

nota kaki 2 : cucuk sanggul klasik yang dipanggil burung merak oleh mr.b itu seakan2 memanggil pula namaku (~o^) huhu

2 comments :

  1. bestnyer... sy tak conf lg bj betandang yg mana + nk sewa or beli.. huhu..

    ReplyDelete
  2. cikin
    blom bleh best lagi.. baju sanding xtau ape citer ;(

    ReplyDelete

time kaseh lh sebab mengomen..tp jgn la mengondem yek!