CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, October 27, 2009

mainan tidur

aku dah disolek cantik oleh kak andam. ibu meminta ku terus keluar dari bilik. semacam pelik pulak, sepatutnya tunggu mr.b sampai dulu, baru aku keluar. tapi nda payah lah mau masam2 muka tanda protes. nanti kurang pula berseri muka ku ini. ikut jak lah.. apa yang diminta.

di ruang tamu, ramai suda sedara-mara, jiran2 yang datang. tika ku keluar dari bilik, ramai yang memandang. aku tunduk jak. malu kunun.. ;p

pengapit memimpin tanganku menuju ke *chior yang berbaldu merah, tekad benang emas hasil keja tangan arwah nenek. tapi nda aku kenal pula siapa pengapit ku ni. ah.. nda perlu banyak berpikir.

selamat suda aku duduk di atas chior yang mengadap pintu masuk. menjeling juga aku di luar rumah. bilalah mr.b mau sampai ni? tertanya2 di dalam hati.

di ruang tengah (ruang menonton tv) terdengar suara sepupu2 (anak2 dara+teruna) sedang seronok mengusik sesama sendiri. wah.. gembira korang ek? aku yang kat depan ni,
sesak nafas ku rasa.. jantung mengepam darah semakin laju.. nda dipedulikan oleh mereka. tapi aku masih dapat mengawal.

dari luar, kelihatan seorang makcik berlari2 kecil menuju ke dalam rumah.

"okeh, sedia ye.. penganten lelaki sudah sampai", katanya.

jantungku berdegup kencang lagi. ku tanya pengapit.. elok terletak tak tudung ku? cantik tak gincuku? bulu mata palsuku masih kuatkah gamnya? aku semakin nda keruan!

tetamu yang datang sudah ber sok sek. nda pasti.. mengumpat kah. memuji kah. malas aku ambil peduli. mataku menjeling ke pintu..

eh..

aku salah memandangkah? kenapa "dia".. mana mr. b?

keadaan sekeliling sudah hingar bingar. seakan di pasar. aku bangun dari tempat duduk ku. menuju ke arah pintu. belakang baju ku sudah basah mengakibatkan tudung + veil aku melekat di badan kerana pada tika itu, sempat jugak tangan ku menarik2 belakang baju supaya nda melekat. kelihatan seksi ku rasa. keadaan semakin nda selesa. mungkin peluh jantan udah keluar. risau + cuak + pikiran macam2.

sampin + butang baju melayu yang dipakai "dia" memang sah itu pemberianku pada mr.b sehari sebelum kami dinikahkan.

"dia" tersenyum. seakan mengejek.

dan..

owh.. mr.b ada bersembunyi di balik "dia". tapi nda berbaju melayu. cuma memakai jeans + polo t jak.

apa semua ni? baru jak aku mau membuka mulut..

dem! aku mimpi tak enak sekali lagi.

*chior - bahasa orang perak bermaksud, alas / bantal nikah

3 comments :

  1. sabar..
    itu maknanyer ko terlalu memikiorkan tentang majlis ko tue..
    beristifar banyak2

    ReplyDelete
  2. relax2...ni suma mainan tidoq ja...mcm sy klu terlalu riso kn sesuatu benda 2 kompem smpai ke dlm mimpi terbawak2...ahakss!!

    awk cool k...jgn pikir bkn2 taw..
    pstt...awk da start bdebar ke?
    nape sy cam x dak prasaan je skang ni erk...hiksss!!

    ReplyDelete
  3. hanis
    ate..itu le pase nye..

    ~CiK LaDy AnGeL vs DeViL~
    ok.. sy cube cool ;)
    mekaseh..

    ReplyDelete

time kaseh lh sebab mengomen..tp jgn la mengondem yek!