CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, December 7, 2009

beradab lah.. tak perlu biadap!

slm

aku suda emo! aku emo dengan satu situasi. bila nak taip entri ini, aku jadi semakin emo bila aku nak cek.. entri emo ke berapakah yang suda aku taip dalam blog ini. blog aku tidak berlabel seperti kebanyakan kamu. haih!

situasi ini masih panas. pulang jak dari pekan terus aku taip. aku tiada siapa yang boleh aku jadikan tempat mengadu. mau mengadu sama mr.b .. rasanya tidak adil pada beliau. aku sudah punya hidup baru, dan bakal membina hidup yang lagi baru dengan beliau. tak perlu mengongoi kisah sekecil ini dengan beliau. tapi bila berhadapan dengan seseorang yang tak mengamalkan konsep beradap tapi biadap, aku sangat emo!

okeh, banyak sudah perkataan emo yang aku sudah taip. jelas kan, aku sedang emo? emo lagi..?!?!

sekarang ni, ke mana2 aku akan bawa sekali kad kawen ku. manalah tau, akan terserempak dengan rakan lama, cikgu lama.. atau.. sesiapa saja yang dikenali. dan ya.. tadi aku terjumpa dengan rakan lama. aku hulurkan kad kawen..

la.. baru nak kawen?

eh, kawen ngan orang lain? ingat kan ngan ****. ape citer ngan die skang ek?

ko dh bertunang? senyap je. tak tau citer pun. ntah2 bertunang ngan orang lain, kawen ngan orang lain. bercinta dah ngan orang lain dah.. hahaha

hey kamu! cuba lah kamu beradab. tak perlu kamu biadap sebegitu. yes.. aku mengaku dulu aku bercinta dengan ****. tapi tu duluuu lah kamu! aku memang tak boleh lari dengan **** sebab rumah kami ya amat dekat. dan aku pun tak pernah lari dari dia. kami berpisah cara baik. itu anggapan aku.. tidak ku tahu pula.. di pihak dia cara baik atau cara buruk. tapi kalau kami berjumpa, kami masih boleh bersembang apa saja..tentu lah kami berpisah cara baik, kan kalau dah begitu layanannya. tapi soalan kamu tadi sangat biadap!

macam tiap2 tahun, malaikat akan bukak buku baru untuk tulis amalan kita di bahu kiri dan kanan. aku macam tu jugak. bila aku gagal dalam hubungan yang lalu.. aku bukak buku baru untuk hubungan yang baru. aku tak pasti kamu pun macam tu.. tapi tadi kamu langsung tak beradap.

kamu masih bercakap pasal hubungan aku yang dulu padahal terang2 suda kad kawen di tangan kamu tertulis nama aku dan bakal penganten lelaki ku. tak perlu lah kamu bertanya berkali2 mengapa aku tak berkawen dengan ****. kamu ingat aku suka2 ka tulis nama lelaki lain pada kad kawen aku n last minute pula potong2 nama dan tulis nama lelaki lain! sumpah.. kamu sangat biadap.

kalau aku kuat tadi, sudah aku tengking kamu. tapi aku tak kuat. orang sekeliling mendoakan kesejahteraan aku, jangan pikir banyak2. jangan stress2. senyum selalu, bagi muka naik seri. aku tak kuat nak melawan biadap kamu tadi. aku cuma balas dengan ketawa. dan aku mengaku, aku langsung tak ikhlas dengan senyum dan ketawa aku tadi. maafkan aku!

kalau boleh, aku tak mau berlama2 dengan kamu tadi. tapi disebabkan aku sedang menunggu ibuku bershoping di pasar basah, terpaksa jugak aku menunggu di parking.

setiap orang berharap hubungan yang dibina akan berpanjangan hingga ke alam perkahwinan. macam tu jugak aku. tapi kalau dah bukan jodoh aku tertulis dengan **** perlu ke aku terus sedey2 + derita2 + sebek tgk muvi romantik sorang2 + layan perasaan.. sampai sudah? tak kan?

ada satu situasi lagi, sudah lama berlaku. aku + mr.b + kamu (bukan kamu yang atas ye, ni orang lain plak) duduk minum2. tiba2 kamu mengutarakan soalan2 tentang cinta aku yang lama. oh mai god! kalau kamu tak biadap, kamu tak kan tanya soklan macam tu. aku tau mr. b terasa tapi beliau tak tunjuk.

adalah tak beradap bila seseorang sudah bina hidup baru dengan orang baru, tapi bila berjumpa.. masih kamu membincangkan isu hidup nya yang lama dengan orang yang lama.. masih mengungkit kisah2 bodoh kami dulu.. masih memperlekehkan hubungan kami dulu.. aku tak selesa kamu tau tak?

aku ingatkan manusia seperti kamu sudah pupus, rupanya masih ada lagi. kalaulah suatu hari nanti kamu terjumpa blog aku ni, kalau lah kan.. aku mintak maaf. kamu biadap tadi. sangat.. sangat.. biadap! nda apa, aku dah maaf kan kamu.. cuma hormon emo aku ni jak yang terlebih. maklumlah nak kawen!

11 comments :

  1. huhh, mmg biadap!
    ehh kite yg emo bace entri ni ok!

    ReplyDelete
  2. mmg bengong org tuh..jodoh maut di tangan tuhan kan..kita bole atur hidup kita ker? sori..ryna pun ter'emo'..apa2 pun..tenang2 dulu..hari kita dah dekat..yg pntg kita ikhlas dgn hidup kita..org2 macam tuh..biarkan mcm angin berlalu..

    ReplyDelete
  3. sy pun tak suke org yg biadap mcm ni...
    lebih kurang jd kat sy tapi lain sikit... dia g tanye psl ex tunang sy kat mukabuku tunang? kat wall pulak tu.. bengong ke hapa ntah la...

    ReplyDelete
  4. abaikan je org camtu...buat hilang mood je nanti...nak jd pengantin baru kene ceria berseri2....

    ReplyDelete
  5. lenkali kalo jmpe org cenggitu... karate kerat 18.. baru la sgt BerBALOI-BALOI okies...

    dah2...xmo masam2 @ kerut2 muke lagi. b2b kne bermuke manis okies

    ReplyDelete
  6. Sabar ye MissPenggerakMisi..

    Manusia nih bermcm ragam, just abaikan kebiadapannya tu..

    :)

    Kita x rugi sesen pun kan.. Mungkin pahala yg kta dpt bila dia berckp ssuatu yg mengguris hati kita..

    Fikir lah kisah yg indah2 je cthnya momen2 yg kamu bakal tempuhi x lama lg.. ;)

    ReplyDelete
  7. sabar fida ya! jangan dilayan mereka itu. hati kamu perlu tenang untuk menghadapi hari bahagia. takkan jadi kudis barang sedikitpun apa yang diperkatakan orang pada kamu. saya doakan yang baik2 buat kamu & pasangan. moga kekal ke akhir hayat. ameen...

    ReplyDelete
  8. uh!!!takotnye..perantin jangan marah2 camnie

    ReplyDelete
  9. org2 diluar tu mmg tau menyibuk hal kite..sibuk nak tau..itu dan ini. dah suratan takdir, jodoh, ajal semuanya ditgn tuhan..

    sy tau perasaan awk ms tu..nak mrh tak leh, kite mampu senyum sengih je la org ckp mcm tu...

    spt sy jgk..ade je yg sibuk bertanye..bile mau kawen..bile mau kawen...dh kawen nanti, tanye plak..bile mau ade anak..bile mau anak...aisey, mcm2 org dlm dunia ni..

    sbrnya sis, tenangkan jiwa..byk2 berdoa.insyAllah :-)

    ReplyDelete
  10. Siut betul kan...
    Mmmm mmg hampeh!!!
    Aku pon geram gak;kalu org yg gitu...
    Sabar yer...
    Jangan fikir sangat dia.
    Nantakkan dia...Yg penting kau yg nak kahwin bukan dia...Pedulikan.

    ReplyDelete

time kaseh lh sebab mengomen..tp jgn la mengondem yek!