CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, December 10, 2009

entri khas buat bakal penganten lelaki ku

slm

entri berjadual (ditaip pada 06dis09)

duhai bakal penganten lelaki ku,

mase kecik2 dulu aku pernah tengok cara ayah.. dia
tau cane nak repair kalau sinki blocked, tau ape problem bile tetiba lampu kalimantang terpadam, tau cane nak tukar tayar motor, tau nak baikpulih tv yang kadang2 dari skrin putih dan hanya keluar suara tetiba dan akhirnya jadi itam dan langsung tak keluar suara.. last2 hantar ke kedai =p tapi sekurang2 nya ayah berusaha kan ayah?
ayah serba tau, terus membuatkan aku time kecik2 dah pasang niat .. aku nak cari suami serba tau macam ayah.

duhai bakal penganten lelaki ku,

dulu mak tak pandai drive, jadinya ayah tiap2 hari hantar mak ke hospital nek keta atau motor. keja shift.. tentu penat. bukan mak je penat, ayah pon same. aku pun nak macam tu, walopun aku tau drive keta + nek moto.. mau jugak suami hantarkan ke hospital. tapi.. semua tu menghalang aku sebab kita jauh nanti, cane kamu nak hantar aku pergi ke kerja? ah.. tak mau sedey2!

duhai bakal penganten lelaki ku,

terima kaseh sebab selama aku dah tercampak ke sabah, tiap kali balik tanah melayu kamu tak pernah gagal untuk menjemput aku melainkan punya sebab yang tak boleh dielakkan.
kamu gagah untuk memandu ke mana saja aku mau pergi.
juga, masih seperti ayah..tiap kali kami adik beradik dapat sambung belajar.. ayah+ibu gagah mau menghantar kami ke mana saja kami ditempatkan. terima kaseh kerna sudi menjadi driver peribadiku sampai mati nanti.

duhai bakal penganten lelaki ku,

aku mau kau tahu.. walopun aku masuk course katering di sekolah teknik dulu, dan sambung di politeknik dalam bidang yang sama.. tapi ilmu masak2 aku masih cetek. jangan kamu bandingkan aku dengan ilmu yang penuh di dada ibu kamu tu ya. plz? aku pinta..

duhai bakal penganten lelaki ku,

aku tak mau kamu terkejut bila bangun pagi kamu lihat mukaku yang sememeh, tak cantek macam time kite kuar dating sama2 dulu. baju yang mungkin ku pakai mungkin warnenye tidak kena dengan seluar atau tudung tak macam kite kuar dating selalu. kamu tau tak.. aku lama tau berdiri depan almari bila dapat tau kamu mengambil aku untuk dibawa dating.. euw, ayat apakah itu!

duhai bakal penganten lelaki ku,

cara kita berada di rumah masing2 tentu berbeza bila kita tinggal bersama nanti. dari segi letak duduk sesuatu perabot.. cara lipat baju.. pas mandi, dalam bilik air sebelum keluar.. botol sabun perlu disusun rapi, berus gigi perlu tegak berdiri jangan dibiarkan condong ke tepi, cara sidai baju.. cara menyapu dari pintu depan ke pintu belakang atau sebaliknya.. semua nya berbeza dengan cara didikan ibu+ayah kita masing2. tapi.. kita saling perlu memerlukan dalam bina hidup kita yang baru. banyak perkara yang perlu kita serasikan bersama. kamu bimbing aku ya!

duhai bakal penganten lelaki ku,

aku sebenarnya malu untuk menerima kamu dulu. aku penah buat silap. tapi kamu tetap terima aku.. seadanya aku. tapi aku masih angkuh, walopun penuh dengan silap.. aku masih melampau, sebab aku tau kamu sayang aku. aku selalu amik kesempatan atas rasa kamu itu dan selalu buat kamu sedih.. tapi kamu tak tunjuk. aku sayang lelaki seperti kamu.


duhai bakal penganten lelaki ku,

terima kaseh sebab mau kawen dengan aku.. aku berdoa, semoga tuhan panjangkan jodoh serta rezeki kita di atas terbinanya satu ikatan perkahwinan ini. semoga dipermudahkan semuanya, amin..

7 comments :

  1. congratulations afidah! today is your day. semoga berbahagia sehingga ke akhir hayat

    ReplyDelete
  2. Walaupun entri ini untuk bakal pganten lelaki kamu, tetapi ayat2 yang kamu guna sangat dalam dan menyentuh hatiku~ saya mendoakan kalian bertambah bahagia pabila sudah disatukan dgn ikatan yang halal nanti! All the best dear!

    ReplyDelete
  3. Aminnn...
    Aku doakan kebahagiaan kamu berdua:)n jodoh berkekalan hingga ke akhir hayat...:)

    ReplyDelete
  4. Awak,

    Entry awk soooo sweett..

    Btw, tahniah ek, moga perkahwinan dibina berkekalan hingga akhir hayat!

    :)

    Welcome to the club dear.

    ReplyDelete
  5. ::LiYa::
    time kaseh. kamu pun sweeeet!

    NisS^ImmEr
    alhamdulillah. sume sudah berlalu dengan jayanya =)

    YuNyLoveSYou
    thanks ye yuny..

    adiwarnatasya
    amin =)

    Aishah Rahim
    time kaseh ye pn aishah

    ComotGurl
    huhu.. welcome to the club ye.. =)
    time kaseh

    ReplyDelete

time kaseh lh sebab mengomen..tp jgn la mengondem yek!