CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, February 11, 2010

2 purnama suda

slm
alhamdulillah, genap 2 purnama suda. banyak yang kami belajar dalam tempoh yang singkat itu. syukur kerna aku langsung tak dan nak merasa susah payah untuk hidup berasingan dipisahkan laut china selatan dengan enchek su-a-mey.

sangat berwibawa kami menyandang jawatan sebagai suami isteri hujung minggu. dalam masa tiga hari bila berjumpa adalah tempoh yang amat singkat bleh kami gunakan untuk bercinta-cintun, bergaduh, merajuk, pujuk-memujuk, manja-manjaan.. sangat terkejar-kejar untuk melakukan semua perkara yang aku sebutkan di atas dalam masa tiga hari bila kami bertemu.

masih seperti ala-ala pasangan remaja ber-couple. bila tiba jumaat malam, aku gigih naik bas malam. dijemput oleh enchek su-a-mey di stesen bas manjung. time tu je pun aku rase macam bercinta.

sampai dirumah.. banyak kerja rumah yang beliau "sengaja" tinggalkan untuk aku buat. beliau rajin membasuh baju.. cuma dia "malas" untuk melipat2. habis suma beliau gunungkan di atas katil. sayang kamu sangat2 =*

biasanya di atas meja dan di sinki tak banyak harta ditinggalkan untuk aku. jika tidak, malam tu jugak aku berlari ke batu belah batu bertangkup. sayang kamu lagi sekali =*

masak untuk beliau.. tak perlu yang berat2. cuma maukan yang simple2 saje. senang membela beliau rupanya. teringat pesan mak beliau.. "man suke masak kicap berempah macam ni. kena blajo.. nanti mak ajokan". owh.. ade tokoh menjadi menantu kesayangan rupenya aku nih.

masa untuk kedua keluarga dibahagi sama rata. langsung tak terasa untuk mengejar masa kerna kedua-kedua rumah boleh dikatakan masih dalam satu daerah.

di awal kawen ni, banyak modal yang dihabiskan. maklumlah.. keperluan rumah untuk mulakan hidup baru. di sabah dulu, langsung aku tak ambil tau.. harga minyak petrol.. kedai makan mana yang best.. malam2 mau berlibur ke mane.. pasar malam setiap hari ada di kawasan mane.. mane jalan shortcut nak ke tempat keja.. bile keta nak kena tukar minyak itam.. banyak ah lagi. kata lebih halus.. aku langsung takmo amik tau pun.

skang dah mula hidup di tempat sendiri.. sumanya aku wajib amik tau. serabut pale otak. banyak kena pikir.

tapi.. naseb baek.. tiap2 ujung minggu aku berkesempatan berjumpe beliau untuk legakan sume tekanan.. mencari pahale yang tak payah susah nak cari-cari.
sejuk je ati bile menatap beliau ade disisi, bile tiap kali bangun pagi. biarpun cuma dalam seminggu tiga hari. itu suda cukup memadai.

enchek su-a-mey.. aku sayang kamu lagi dan lagi.. =*

4 comments :

  1. 2bulan sudeh..congrets! :)
    ehhh..i 2bulan 1minggu..huhu..

    ReplyDelete
  2. ♥ balkidz_hunny ♥
    huhu..satu geng lah kite kawen bln doblas jugak.
    congrats untuk awk berdua jugak =)

    lemonade
    jangan manis sangat.. kencing manis nanti =p

    ReplyDelete
  3. salam.suka bace belog orang nak kahwin.dpt ilmu. ((;

    tahniah! di atas perkahwinan. moga kekal bersama sehingga ke akhir hayat.amin. ((;

    ReplyDelete

time kaseh lh sebab mengomen..tp jgn la mengondem yek!