CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, April 27, 2011

07 apr 2011 - hari kejadian

malam ketiga tido di dalam bilik ber-aircond. nyaman sih.

sampel urin diambil seperti biasa. tidak ketahui apa keputusannya. sama ada bagus atau tidak tahap albuminnya.

jam 9pg, pemeriksaan bukaan dibuat. 3cm! kes aku akan dirujuk kepada doktor pakar yang lain. berita disampaikan kepada enchek su-a-mey dan ahli keluarga yang lain. kemungkinan bukaan akan terus bertambah.

enchek su-a-mey sudah tidak senang duduk. beliau mengambil keputusan untuk bercuti saja.

bermula jam 10pagi ++ aku sudah merasa kontraksi. darah yang keluar akibat dari "selukan" yang dilakukan semakin banyak keluar. untuk menunggu jam 12.30tghr, waktu melawat terasa agak lama.

aku sangat memerlukan tangan enchek su-a-mey untuk mengurut di pinggang tika kontraksi datang menyerang. aku berbaring saja di katil.

hidangan tengahari langsung tiada selera untuk disantap. waktu melawat enchek su-a-mey dihabiskan dengan mengurut pinggang aku je. sampai lenguh2 tangan beliau.


saat aku sedang bergelut dgn kesakitan.. ouch! langsung tak sedar bila enchek su-a-mey snap gambar nih.

5min sebelum waktu melawat habis. ketubanku pecah. jururawat dipanggil untuk periksa keadaan aku. bukaan menjadi 4cm.

kelam kabut aku dibawa ke dewan bersalin.. habis kainku dibasahi darah dan air. sempat jugaklah aku minum air selusuh dan sebiji kurma buat tenaga.

merasa kontraksi selama 6jam. pemeriksaan bukaan dilakukan sebanyak 5kali ditambah sekali dilakukan oleh pelajar praktikal. tiub urin dimasukkan sebanyak 3kali. pemeriksaan ctg dilakukan berulang kali di saat kontraksi datang menyerang adalah amat menyeksakan.

bilik ber-aircond pun masih terasa bahangnya. rezeki, tatkala aku sedang bergelut dengan kesakitan.. pelajar2 praktikal ada yang datang mengurut kaki dan pinggang.

aku doakan moga rezeki mereka2 yang menjaga aku sepanjang aku berada di wad dan dewan bersalin akan sentiasa dimurahkan rezeki dan dpanjangkan umur oleh Allah swt

diharap dengan kehadiran hannah (kasih sayang) mengeratkan lagi "kasih sayang" kami berdua dan ahli keluarga yang lain.

No comments :

Post a Comment

time kaseh lh sebab mengomen..tp jgn la mengondem yek!