CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, November 19, 2012

pisah susu

as.salam

terkejut kan pengalaman aku bersalin di rumah. aku sendiri masih terkejut (^o^")

peristiwa macam tu sebenarnya memang tak digalakkan. bahaya untuk ibu dan juga bayi. bukan lah mendoakan sesuatu yang buruk tapi kita kena juga fikirkan segala kemungkinan.

tempoh berpantang kali ini, agak kucar-kacir sebenarnya. hannah sebelum tidur dia masih mau memerap lagi. kadang kesian jugak tengok dia. nak kata dia menghisap tu tidak. sekadar letak di mulut.. buat pelali untuk tidur. kesian.. belum cukup 2 tahun mummy menyusukan kau ye nak.. dah kena kasik ke adik pulak.

makanya, hannah dipisahkan tempat tidur dengan aku. sedih, sape tak sedih kan. dulu tiap malam mesti cium kepalanya. sekarang, cium kepala harits je. hannah kalau tak dijaga oleh mak enchek su-a-mey, dia akan di bawa pulang ke taiping dan dijaga oleh enchek su-a-mey. sian dua beranak tu.

hannah dalam usianya setahun lebih tu, memang faham dia dah punya adik. tak lekang mulutnya menyebut adik.. adik..
tapi tu lah, kadang kelakuan dia tu mengundang kerisauan jugak. bila dicium adiknya, tangan nya mesti memicit geram tangan si harits. mana mummy tak risau. 

ada sehari tu, nak mengajak adiknya main ultraman. bukan bagi elok2, dicampaknya ke muka harits. gugur jantung mummy mu ni nak..

walaupun dipisah kami empat beranak. dalam seminggu adalah dalam 2 malam kami tidur bersama. tapi kena berjaga-jaga juga. si hannah kalau tengah malam dia terjaga nak mintak susu.. dia bangun dan berjalan. makanya tidur2 ayam jak lah kami suami isteri. manalah tau kot2 terlangkah si adiknya pulak.. kan =)

tahun depan, hannah dan harits tak dihantar ke pengasuh yang sama dah. diorang dah berpindah. pencarian taska pun bermula lah.. moga semua dipermudahkan allah swt.

No comments :

Post a Comment

time kaseh lh sebab mengomen..tp jgn la mengondem yek!