CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, January 31, 2013

takpe lah

as.salam

nak bercerita sedikit

situasi 1

makcik tua sedikit        : alolo, comelnya dia! first baby eh?
makcik muda lagi         : er, anak no dua ni.
makcik tua sedikit        : oo.. no dua. yang first umur brape tahun?
makcik muda lagi         : setahun sembilan.
makcik tua sedikit        : la ye ke. takpe2, mude2 gini la elok beranak ramai. tak kisah la rapat pun 
makcik muda lagi         : senyum saje

situasi 2

makcik tua sedikit        : takpe lah, first baby boy pun. sok ade adik, tau lah dia nak nolong wat keja umah.
makcik muda lagi         : ni no dua. atas dia kakak.
makcik tua sedikit        : oo.. no dua. kakak umur brape tahun?
makcik muda lagi         : setahun sembilan.
makcik tua sedikit        : ala, siannya. tak abis manje lagi dah ade adik.
makcik muda lagi         : senyum juge 

hah, acaner tu? sume salah. saya berhadapan dengan situasi begini dah selalu. kadang mental tak kuat nak atasi situasi2 bila nak berbual dengan makcik2 nih. tak kisah lah yang rapat atau tidak. 

saya taknak jadi macam pakcik saya. umur dah hampir nak pencen tapi masih memegang bayi. bukan cucu, tapi anak! kejadian macam tu pun dah jadi buah mulut makcik2. saya yang muda ni pun makcik dok cakap2.

pakcik saya kawen wanita muda setelah bercerai. bila anak yang sulung baru umur tiga tahun tu muntah2 sebab terlebih makan. boleh dia biarkan saja.

ala, muntah je. kang elok le dia main balik.

dia cakap gitu je. takdelah nak menengok ok ke tak anaknya. makcik muda aku tu tengah sarat mengandung. memang tak kisah dah. lagipun dia takbleh banyak bergerak - bed rest.

alahai!

minggu depan sudah mula bekerja =) tetiba!

No comments :

Post a Comment

time kaseh lh sebab mengomen..tp jgn la mengondem yek!