CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, September 15, 2014

pemeriksaan pendengaran


as.salam

berikutan dengan keadaan harits yang telah dirujukkan ke klinik pakar kanak-kanak, hospital taiping. makanya harits perlu menjalani pemeriksaan keseluruhan pada dirinya. apa yang menyebabkan dia lewat perkembangan. 

untuk ujian penglihatan, pihak klinik opto akan terus hantar laporan ke klinik. kami hanya akan tau keputusannya ketika temujanji dengan pakar nanti. walaupun secara kasarnya, kami dah tau tentang keadaan matanya.

kali ni harits kena buat ujian pendengaran pula. 

perkara pertama, kami diberi info ringkas mengenai pemeriksaan ni. harits perlu diberi ubat tidur. sebab semasa ujian, keputusan yang elok bergantung pada keadaan pesakit yang tenang. memang kami bangunkan dia seawal 4pagi untuk memastikan jam 9pagi ketika pemeriksaan dia akan mengantuk dan tidur. usaha ni mengelakkan dia daripada diberi ubat tido sebenarnya =)

dan sekali lagi cabaran bermula. tempat baru kan.. memang untung lah kalau dia dapat tido. langsung tak tido.
 

dah dibagi susu pun. matanya tetap buntang. sabo je lah. 

walaupun dalam keadaan bilik yang sunyi sepi seakan bilik kedap bunyi. macam studio jamming pulak (^o^") sejuk, nyaman.. masih tak dapat melawan matanya. 

tiada usaha lagi.. redha je lah menyerah harits pada pembantu kesihatan tu untuk diberi ubat tido. bukan sekali dibagi ubat tido. sampai 2kali jugak lah dibagi telan. hai lah anak.. tahan sungguh matamu.

setelah setengah jam berlalu..


dengan ayah2 pun leboh..

memang kuat lah ubat tido ni. tapi kesannya nanti.. mendapat lah. harits akan muntah mongek. kesan ubat katanya.

alhamdulillah, ujian gelombang kedua-dua belah telinganya keputusannya sangat bagus. sebelum ujian pun telah ditanya samada harits menoleh atau tidak sekiranya namanya dipanggil. kami jawab, memang dia tahu kita panggil nama dia. 

untuk pemeriksaan ini harits tak perlu diulang temujanji dah. discaj!

No comments :

Post a Comment

time kaseh lh sebab mengomen..tp jgn la mengondem yek!