CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, November 17, 2014

sawan tarik

as.salam

makan masa yang lama juga untuk aku menyambung semula kisah yang berlaku ke atas harits malam entri yang lepas

maaf. atas kesibukan hal duniawi (^o^"). dan keadaan kesihatan hannah dan harits yang kurang memberansangkan sejak akhir-akhir ni.

malam kenduri berakhir lewat. kami pulang ke rumah kakak enchek su-a-mey jam 12mlm. anak2 memang dah tertidur dalam perjalanan pulang. 

jam 3pg kejadian pertama, aku dan enchek su-a-mey terjaga.

terkejut.

harits menjerit kuat.

kami hanya beranggapan mungkin kah ia hanya satu 'gangguan'. faham kan maksudnya.

matanya tegak memandang ke atas. sementara mulutnya seakan mengeluarkan bunyi mmmcik...mmmcik...

enchek su-a-mey membacakan ayat qursi di telinga harits.

aku hanya mampu menangis.

kali pertama melihat anak jadi begini. hanya allah swt saja yang tau perasaan aku ketika itu.

tak mampu melihat anak jadi begitu. aku angkat harits ke pangkuan.

aku peluk. aku selawat syifa' di ubun2 kepalanya.

kejadian berlaku kurang 2 min.

kemudian harits terus tertidur. lemah longlai badannya. 

kami berdua tidur pun tak nyenyak lepas tu. berjaga-jaga takut ianya berulang.

tak pernah berdepan dengan kejadian sebegini. kami langsung kosong..




sesungguh nya itulah serangan pertama harits terkena sawan tarik.

ya allah ya tuhanku.. beratnya lah dugaan buat harits. 

ya allah
jauhkanlah dia dari kesakitan
wahai tuhan sekalian manusia
sembuhkanlah dia, dan

engkaulah maha penyembuh
yang tidak akan datang kesembuhan kecuali datang dariMu
kesembuhan dari jenis yang tidak akan kembali penyakitnya
(riwayat muslim)

dan bila dia dah punya sejarah sawan tarik ni. kemungkinan ianya akan berulang. begitulah yang biasa kami dengar dan kami baca.

dan kejadian2 ini akan aku ceritakan nanti.

No comments :

Post a Comment

time kaseh lh sebab mengomen..tp jgn la mengondem yek!