CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, September 11, 2009

03 purnama

slm
lihatlah wahai teman2.. tinggal tiga purnama jak lagi. lek ar.. puya2 la dulu. panjang lagi masanya tu. xperlu berpikir banyak. xperlu serabut sesak. aku hanya perlu melepak. truskanlah rasa bangga + riak. (sudahnya berpantun pulak)



owh.. bukan. bukan itu yang aku rasa sekarang. sebetulnya terlalu banyak keja kawen yang perlu dilangsaikan. emosi juga kadang terganggu. masa tidur.. usah cakaplah. sering lari dari masa yang telah ditetapkan. terlalu banyak berpikir pun.. iya juga.

mimpi yang bermacam2 sering mengacau tidur. pernah termimpi perihal cincin dan gelang untuk sesi membatalkan air sembahyang hilang dari simpanan di hari pernikahan. choi!

ada juga termimpi perihal dj + pa system. ntah mengapa "man belon" pula yang terbabit. kamu kenal dia? ala.. peserta raja lawak tu. kisahnya, di pagi hari bersanding aku sedang dihias oleh kak andam. tiba2 ayahku masuk ke bilik pengantin lalu meng-informkan.. "ooo.. patutlah man belon selalu main lagu2 melaka, dia orang sana rupanya!" haih, dalam ramai2 star, mengapalah dia juga yang hadir dalam mimpiku. sungguh.. terlampau juak aku berpikir + risau tentang keja2 kawenku. choi lagi!

pulang beraya tahun ini, mungkin perasaan aku bukan pada semangat mau beraya, tapi lebih pada - mau nyiapkan keja2 yang berkaitan dengan kenduri. aku sampai di kampung.. insyallah tanggal 17hb. sampai2 jak di rumah, peluk ibu+ayah.. cium si yaya comel.. berbasa-basi dengan mereka barang seminit-dua, kemudian.. lari2 manja ke bilik.. haruslah di-try dulu baju nikahku! fuh kiri, fuh kanan.. minta lh badan ini x pandai mengembang.. jika tidak, tentu di pagi raya nanti akan aku banned ketupat+lemang+rendang di rumah ku. gila ke hapa.. hari raya pun mau berdiet! choi lagi dan lagi!

nota kaki 1 :
maaf, aku beremosi seketika. apakan daya jasadku masih terperangkap di sini. langsung tiada kesempatan yang boleh aku buat dalam menyiapkan keja2 kawenku. ;( aku mau pulang.. isk.. isk..

nota kaki 2 : man belon orang melaka kah?

4 comments :

  1. hehehe...sampai termimpi2 tuh...jgn buat pasal:P

    ReplyDelete
  2. jgn stress..insyallah sempat nak buat sume menda.. :P

    ReplyDelete
  3. cHeRyNa PiReS
    hish.. moga2 mimpi yang ITU x jadi kenyataan lh! huhu..

    ReplyDelete

time kaseh lh sebab mengomen..tp jgn la mengondem yek!